مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 09:002020-09-28اجتماعي

راه اندازی اخبار ناشنوایان در گیلان/ املش؛ پیرترین شهرستان کشور


مدیرکل بهزیستی گیلان، شاخص مناسب سازی استان گیلان را 40 درصد دانست و خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با صدا و سیما، از نیمه دوم امسال اخبار ناشنوایان در استان راه اندازی می شود.

- راه اندازی اخبار ناشنوایان در گیلان/ املش؛ پیرترین شهرستان کشور ایسنا/گیلان مدیرکل بهزیستی گیلان، شاخص مناسب سازی استان گیلان را 40 درصد دانست و خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با صدا و سیما، از نیمه دوم امسال اخبار ناشنوایان در استان راه اندازی می شود.

حسین نحوی نژاد در نشست خبری گرامیداشت هفته سالمندان و ناشنوایان، با اشاره به مسائل و مشکلات و چالش های ناشنوایان، اظهار کرد: 25 درصد ناشنوایی ها دلیل ناشناخته دارد، 50 درصد ژنتیکی و 25 درصد به واسطه عوامل ثانویه است.

وی ادامه داد: در گذشته سن تشخیص ناشنوایی سه سال به بعد بود و لذا این دوران طلایی را از دست می دادیم و با کودکی مواجه بودیم که به ظاهر از نظر فرایندهای ذهنی مشکل دارد، اما اکنون غربالگری شنوایی در زمان تولد صورت می گیرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان از غربالگری شنوایی 21 هزار نفر در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری علیرغم شیوع بیماری کرونا غربالگری بینایی و شنوایی را با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اخبار ناشنوایان در گیلان/ املش؛ پیرترین شهرستان کشور

راه اندازی اخبار ناشنوایان در گیلان/ املش؛ پیرترین شهرستان کشور